Investice do zlata v Česku rostou

V České republice jsou investice do zlata čím dál oblíbenější. Hlavním prodejcům se za loňský rok meziročně zvýšily prodeje až o desítky procent. Podle většiny z nich by navíc mohl rostoucí trend pokračovat i v roce letošním. Lidé v Česku stále kupují drahé kovy mnohem méně než je obvyklé ve světě.

Zlato zažívalo v loňském roce slušný růst.

Zlato zažívalo v loňském roce slušný růst.

Společnost Golden Gate CZ za loňský rok prodala více než 1,2 tuny investičního zlata. Oproti předchozímu roku je to více než dvojnásobek. Další z prodejců firma Zlaťáky.cz prodala takřka tunu investičních zlatých slitků a mincí. Tržby z prodeje v roce 2015 činily téměř 900 milionů korun.

Stoupající trend

Spoření do zlata na českém trhu jasně roste. Podle předsedy společnosti Golden Gate CZ Vladimíra Brůny je tento rostoucí trend srovnatelný s dobou, kdy začínalo stavební spoření. Stejnou situaci očekává i nyní. Podle něj by bylo ideální, aby do roku 2020 spořilo do zlata 100 tisíc českých domácností. Tržby z prodeje zlata činily u Golden Gate CZ loni 1,2 miliardy korun. I to je více než dvojnásobný meziroční růst. U společnosti Zlaťáky.cz činily tržby z prodejů téměř 900 milionů korun. Podle obchodního ředitele firmy Matěje Čeleše je ovšem trh s investičním zlatem oproti světové úrovni stále ještě malý. Průměrný obyvatel v ČR má uschováno v drahých kovech přibližně dvě až tři procenta svých aktiv. V západních zemích je tato úroveň přibližně na 12 až 15 procentech a na východě dokonce 30 procent.

Více než 800 kilogramů investičního zlata prodala loni společnost Safina. Bylo to nejvíce v její historii. Oproti předloňskému roku jde o nárůst přibližně deset procent. Nejvíce se prodalo ve třetím čtvrtletí, kdy bylo prodáno více než 250 kilogramů zlata a několik desítek kilogramů investiční platiny. Tato čísla uvedl manažer investičních drahých kovů společnosti Libor Křapka.

Větší zájem hlásí i společnost EMS Gold Investments. Její jednatel Pavel Hýbler uvedl, že společnost loni měla obchody o celkovém objemu asi půl miliardy korun. Investičního zlata prodala 441 kilogramů. Jde o nárůst asi o pět procent.

Marketingový manažer České mincovny uvedl, že zlatých mincí, medailí a slitků prodali celkem za 480 milionů korun. Meziročně to představuje nárůst téměř o čtvrtinu.

Investiční zlato funguje podobně, jako třeba cenné papíry. Jedná se hlavně o zlaté mince a cihly, které nejsou nakupovány ze sběratelských důvodů, ale jako investice. V Česku nabízí investiční zlato více než 2000 fyzických osob a kolem 200 právnických osob. U společností prý přitom dochází k určitému sjednocení. Několik jich ukončilo svou činnost a jejich zákazníci se pak obrací na společnosti jiné s žádostí o výkup slitků. Další společnosti jsou také na prodej.

mm

Autor: Martina Mádlová

Ráda píši a informuji o dění ve světě forexu, financí a investování. Baví mě neustále se vzdělávat a proto jsem se vrhla i do tohoto dynamického oboru. Je mi 31 let a letos jsem dokončila dálkové studium na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Mojí prioritou je pečlivost, flexibilita, férové jednání a rychlá reakce na dění ve světě financí. Vždy se ráda přiučím něco nového, nastuduji kus nové informace a předám dál naším čtenářům.
Štítky , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *