Češi utratili na internetu přes 700 milionu korun

Minulé pondělí dosáhl počet objednávek v českých e-shopech rekordních 470 000 Kč. Meziročně tak stoupl o celou šestinu. Nejvíce z internetových obchodů lidé objednávali knihy, mobily a parfémy. Průměrná cena za jeden dárek byla asi 820 Kč. Tyto údaje poskytli srovnávač cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta také odhadovala, že pondělí 14. prosince bude nejúspěšnějším dnem českých e-shopů a její odhad se vyplnil. Češi utratili přes 700 milionů korun.

Mimo mobilů, parfémů či knížek šlo na odbyt i oblečení, a to zejména panské.

Mimo mobilů, parfémů či knížek šlo na odbyt i oblečení, a to zejména panské.

Podle výkonného ředitele APEKU Jana Vetyška byla v pondělí překročena hranice 700 milionů Kč a byl to rekord. Podle některých obchodníků byl prý velmi úspěšným dnem i ten následující, tedy úterý 15. prosince. Někde dokonce i překonalo pondělí, ovšem podle celkového trhu byl rekord v pondělí.

Mezi nejžádanější zboží na internetu letos patří stavebnice Lego, především s motivem pohádky Ledové království nebo nového Star Wars. Další velmi oblíbené bylo i nové CD zpěvačky Adele či společenská hra ADC Blackfire. Mezi knihami je nejoblíbenější novinkou Dívka ve vlaku od spisovatelky Pauly Hawkinsové, u parfémů vede vůně Lanvin Eclat D’Arpege. Nejoblíbenější mobilní telefony jsou Huawei P8 Lite a Samsung Galaxy J5. Tak jako každý rok i letos se potvrdilo, že mezi nejoblíbenější dárky patří knížky, mobily a parfémy. Oblíbené je i oblečení, hlavně pánské.

Podle ředitele Heureky Tomáše Bravermana už internetové obchody do Štědrého dne neočekávají žádný významný nárůst obratů. Přesto, že vánoční sezóna patří k nejsilnějším z celého roku, začínají se už prodejci připravovat na sezonu vánočních slev, které jsou druhým nejdůležitějším obdobím z hlediska prodejů. Výprodeje po Vánocích začínají ve většině internetových obchodů hned 25. prosince.

Internetové obchody letos čekají silný konec roku. APEK odhaduje, že čeští občané utratí na internetu za dárky více než 25 miliard korun, tedy o pětinu více než loni, což by byl rekord. On-line prodej i přes stoupající oblibu představuje jen malou část maloobchodu. V ČR byl podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách loni 7,1 procenta, přibližně stejně jako v Německu.

mm

Autor: Martina Mádlová

Ráda píši a informuji o dění ve světě forexu, financí a investování. Baví mě neustále se vzdělávat a proto jsem se vrhla i do tohoto dynamického oboru. Je mi 31 let a letos jsem dokončila dálkové studium na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Mojí prioritou je pečlivost, flexibilita, férové jednání a rychlá reakce na dění ve světě financí. Vždy se ráda přiučím něco nového, nastuduji kus nové informace a předám dál naším čtenářům.
Štítky , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *