Na burzu jde nová společnost. Nabídne až 18 milionů akcií

Na burzu se chystá streamovací společnost Roku. Chce těžit zejména z obliby internetových televizí. Rozhodla se pro tento krok, protože velký zájem akcionářů žene ceny strmě nahoru. Společnost počítá s tím, že by mohla na burze získat až čtvrt miliardy dolarů. Na americkém trhu je v prodeji streamovacích zařízeních lepších než např. Amazon, Google či Apple.

Set-top-boxy společnosti Roku umožňují sledování populární internetové televize Netflix.

Set-top-boxy společnosti Roku umožňují sledování populární internetové televize Netflix.

Přesto, že americká společnost Roku musí bojovat s obrovskou konkurencí, žene její hodnotu zájem akcionářů velmi rychle vzhůru. Společnost se zabývá prodejem set-top-boxů, díky kterým mohou zájemci sledovat populární internetové televize přímo v televizoru. Funguje na nich i Netflix či HBO Go.

Roku má v plánu prodávat až 18 milionů akcií. Cena jedné akcie by se pak mohla pohybovat v rozmezí od 12 do 14 dolarů. Celkem by mohla vytěžit z primární emise akcií (IPO) až 252 milionů dolarů. První představy společnosti nebyly tak vysoké a dosahovaly maximální částky 100 milionů dolarů. Brzy po vstupu na burzu by se tak hodnota společnosti mohla s těmito vidinami vyšplhat až na hodnotu 1,2 miliardy dolarů.

Společnost roste zejména díky velkému nárůstu předplatitelů a stále většího zájmu o internetové televize.

Roku je na trhu od roku 2002

Streamovací firmu založil v roce 2002 americký podnikatel Anthony Wood a sídlí v Kalifornii. Až jeho společnost vstoupí na burzu, bude vlastnit přes třetinu rozhodovacích práv. Wood zaznamenal velký úspěch již v 90. letech s firmou ReplayTV. Ta ve své době přišla s převratnou novinkou. Na digitální videorekordér bylo možné nahrát celý obsah z televize, který si pak mohl divák pustit kdykoliv zpětně. Těchto přehrávačů prodal Wood za více než sto milionů dolarů firmě SONICblue. O rok později pak založil Roku a stal se lídrem amerického trhu. Podle výzkumné firmy Park Associates je její podíl 37 procent. Za ní je Amazon s 24 procenty, Google Chromecast s 18 a Apple TV s 15 procenty na trhu.

Roku má oproti konkurenci řadu výhod. Umožňuje skrz set-top-boxy sledovat služby jako je Netflix, Hulu, HBO Go v televizi a bez čekání až se něco stáhne. Navíc je i levnější. Společnost vydělává zejména na prodeji přístrojů a prostřednictvím svých služeb prodává i reklamu a právě na tu se chce zaměřit v příštích letech.

Rostoucí zájem o internetové televize

Stále rostoucí zájem o internetové televize nahrává společnosti i jejímu neustále rostoucímu postavení na televizním trhu. To ostatně potvrdilo i předávání filmových cen Emmy, kde získaly právě internetové televize Netflix, Amazon a Hulu řadu ocenění.

Podle odhadů vlastní v USA streamovací zařízení asi třetina domácností. Roku uvádí, že na konci června bylo aktivních více než 15 milionů účtů. Počet vysílaných hodin vzrostl na 6,7 miliardy. Přesto je společnost od svého vzniku stále ve ztrátě, která je už 244 milionů dolarů. Přitom jen za první půlrok letošního roku už zaznamenala tržby skoro 200 milionů dolarů a ztrátu 24,2 milionu. Firma hodně investuje do vývoje a podle spekulací by mohla chystat svůj vlastní chytrý reproduktor, podobný, jako je Amazon Echo.

mm

Autor: Martina Mádlová

Ráda píši a informuji o dění ve světě forexu, financí a investování. Baví mě neustále se vzdělávat a proto jsem se vrhla i do tohoto dynamického oboru. Je mi 31 let a letos jsem dokončila dálkové studium na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Mojí prioritou je pečlivost, flexibilita, férové jednání a rychlá reakce na dění ve světě financí. Vždy se ráda přiučím něco nového, nastuduji kus nové informace a předám dál naším čtenářům.
Štítky , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *