Německá diskontní prodejna Lidl má v plánu investovat v České republice během tří let až devět miliard korun. Budou se modernizovat prodejny, stavět nové a současně je v plánu i rozvoj skladových ploch. Díky těmto plánům může vzniknout až 1500 nových pracovních míst. První nová prodejna v tomto konceptu bude otevřena v pondělí 7. prosince v Berouně. Desítky nových obchodů mají vzniknout do roku 2018. V Česku bude dále pokračovat v expanzi.
Podle vyjádření generálního ředitele společnosti Lidl Pavla Stratila se po určitou dobu společnost zabývala zejména modernizací stávajících prodejen a nyní se rozhodli přemístit svou pozornost na výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Zákazníkům se zvýší především komfort při nákupech. Pro zaměstnance i dodavatele je to jasný signál, že na českém trhu Lidl dále setrvává. Nové prosklené prodejny mají mít větší prodejní plochu na zhruba 1400 metrů čtverečních. Další změnou jsou širší parkovací místa, uvnitř větší a vzdušnější prostor, široké uličky, velká pekárna a rozšířené úseky čerstvých potravin. Nová prodejna v Berouně vyšla téměř na 90 milionů korun.
Změna strategie diskontu Lidl
Obchodní koncept Lidl mění svou obchodní strategii po celé Evropě a v plánu je také vstup na americký trh. V České republice nyní provozuje celkem 230 prodejen. Do budoucna se chystají další nové prodejny, vytipovaných je spoustu lokalit, ale musí se jednat o kvalitní projekty.
Podle generálního ředitele se Lidl odklání od strategie nejnižších cen a v obchodě již klienti nenaleznou např. nejlevnější víno v papírových krabicích či v prodeji není gothajský salám. Prodejna již nechce patřit do kategorie nejlevnějšího zboží, ale do kategorie nejvyšší kvality.
Lidl je na českém trhu od roku 2003. Na tuzemský trh vstoupil jako poslední z velkých obchodních řetězců. Nyní poskytuje zaměstnání 6654 lidem. Přibližně 80 % sortimentu je prodáváno pod privátní značkou. V roce 2013/2014 stoupl zisk společnosti o 13 procent na 1,73 miliardy korun. Rovněž se zvedly i tržby o 18 procent na 29 miliard korun.