Kofola, která vyrábí nealkoholické nápoje, má meziročně vyšší tržby o 17 procent. Celkem se jí zvedly tržby o 1, 466 miliardy korun. Za úspěchem stojí podle společnosti novinky Radenska a Rauch, a také výnosy z prodeje energetických nápojů Semtex. První čtvrtletí není podle generálního ředitele Jannise Samarise nejdůležitější. Pro nápojáře je prý klíčová letní sezona a na tu je společnost připravena.
Nápojářskému gigantu Kofole stouply v prvním čtvrtletí nového roku tržby meziročně o 17 procent, z 1,253 miliardy na 1,466 miliardy korun. Provozní zisk klesl z 32,3 milionu korun na 26,3 miliony korun (o 18,6 procenta). Provozní zisk před odpisy (EBITDA) skupině vzrostl o 6,4 procenta z 144,6 milionu na 153,8 milionu korun. Podle Kofoly jsou vyšší tržby především dílem značek Radenska a Rauch, které patří mezi nabízené novinky. O desítky procent vzrostly i výnosy z prodeje energetických nápojů Semtex. Ty nedávno prošli změnou obchodní značky. Nižší provozní zisk společnosti zapříčinil pokles tržeb v Polsku, který vznikl kvůli většímu zaměření na vlastní značky.
Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras výsledek okomentoval pozitivně. Podle něj je společnost spokojena, protože první část roku pro ně není nejdůležitější, pro nápojáře je hlavní letní sezona a na tu je Kofola připravena. Držitelům akcií vyplatí skupina 150 milionů korun, což je nakonec více, než se původně uvádělo.
Přední evropský výrobce nápojů
Kofola ČeskoSlovenkso patří k předním evropským výrobcům nealkoholických nápojů. Vlastní sedm výrobních závodů a pracuje u ní 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Do loňského roku měla Kofola sídlo v Polsku. Nyní sídlí v České republice v Ostravě.
Mimo samotného nápoje Kofola patří k výrobkům společnosti i ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, zmíněné energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic či Citro Cola.