Apple má problém. Jeho streamovací službu Apple TV+ má již několikátý rok po sobě pouze cca 22% majitelů iPhonů a procento ne a ne růst.
Konkurenti jako Netflix (NFLX), Amazon Prime Video (AMZN) a Hulu (DIS) sice každoročně rostou, ovšem od úrovní roku 2020, kdy vrcholila Covidová panika zažívají ochlazení zájmu i zmíněné konkurenční streamovací služby. Čili negativní trend není specifický pouze pro Apple TV+.

Komu se mezi streamovacími službami naopak daří rok od roku lépe je HBO Max. Placení členové se mezi uživateli iPhonů, dle nejnovější studie UBS, vyšplhali na 35% z 19% zaznamenaných v lednu 2021 a to i navzdory ochlazení zájmu u jiných streamovacích služeb.
V uplynulém roce se HBO Max spoléhalo na oblíbené původní pořady včetně „The Last of Us“, „The White Lotus“ a „House of the Dragon“, které pomohly zvýšit počet předplatitelů.
I přesto, že obecně streamovací služby zažívají ochlazení oproti covidovým rokům, v průzkuu účastníci označovali Apple TV+ jako nejslabší platformu s nejnižší programovou nabídkou.
Z toho důvodu, pouze 5% respondentů označilo Apple TV+ jako službu s nejlepším poměrem ceny a kvality, tj. jen 1 z 20ti. U konkurenčního Netflixu bylo naopak přijetí poměrně vysoké, a to 30% respondentů vidí Netflix jako nejlepší poměr cena/výkon. Amazon Prime Video i Hulu dostali okolo 15%.
Zdá se, že prozatím nezachrání pozici Apple TV+ ani riskantní rozhodnutí Netflixu, kdy dělá zátah proti sdílení hesel. Hodně uživatelů to rozčiluje a hrozí, že odejdou z platformy i kvůli tomu, že se jedná o jednu z nejdražších streamovacích platforem bez reaklam. Premium subscription vychází v USA na $19.99.
Mezi další služby s cenami předplatného bez reklam patří Hulu (14,99 USD/měsíc), Disney+ (10,99 USD/měsíc), HBO Max (15,99 USD/měsíc) a Paramount+ (9,99 USD/měsíc).
S odhadovanou investicí do tvorby obsahu ve výši přibližně 6,5 miliardy dolarů je Apple TV+ zdaleka nejlevnější službou, a to za pouhých 6,99 dolaru měsíčně, nicméně tato služba nabízí pouze malou část dostupných pořadů. Netflix každoročně utratí za obsah přibližně 17 miliard dolarů.
Třetina respnedentů uvedla jako důvod, proč si nepředplatili Apple TV+, že dávají přednost jiným streamovacím službám, zatímco 25 % respondentů tvrdilo, že „náklady na předplatné jsou drahé“ v porovnání s hodnotou nabídky.