
Oblíbená streamovací platforma Netflix opět šokuje své uživatele. Poté, co před několika měsíci v USA a na západních trzích zvyšovala ceny za předplatné až k $19.99 za premium model, tak nyní sáhla k opačnému kroku. Nejedná se však o plošné snížení ceny, ale opět o cenový zásah na vybraných trzích.
členství. Nyní v konkurenčním boji je však nutné i cenu členství snížit dolů.
Netflix se k tomuto kroku odhodlal poté, kdy přiznává, že uživatelé mají “neustále narůstající možnosti, jak konzumovat obsah a kam jít za zábavou”. Nezbývá, než souhlasit. Vždyť i tvorba “běžých” Youtuberů je dnes již na takové úrovni, že často předčí tuctové seriály z Netflixu.
Země, které si budou nově užívat nižších ceny předplatného a kde Netflix chce zvýšit skrze tuto strategii svůj tržní podíl jsou: Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko, dále pak Nikaragua, Ekvádor, Venezuela, Thaisko, Indonézie, Filipíny, Jemen, Jordán, Libije, Irán a Sub-saharská Afrika.
Trhy teto krok nevidí úplně rády a tak akcie Netflix ztrácí přes 3%. Přecijen, od svého ATH začal Netflix výrazně ztrácet proto, že mu začaly lehce odcházet platící členové a vhodnou kompenzací tak bylo zvýšit členství. Nyní v konkurenčním boji je však nutné i cenu členství snížit dolů.

Netflix se ale snaží bojovat o získání nových uživatelů i zaváděním nových tarifů a tak nejlevnější, co si lze u Netflixu koupit je členství, které obsahuje reklamy. Krok, který ještě do nedávna byl považován za něco neslýchaného.
V Kanadě a USA se též rozjížší mezi uživately velice nepopulární krok a tím je “razie proti sdílení hesel”. Ano, Netflix umožňuje mít například 4 uživatele pod jedním platícím účtem a to je legální a podporované, nicméně řada uživatelů jde ještě dál a heslo k platícímu účtu sdílí mezi množství kamarádů a známých. Tím samozřejmě Netflix potenciálně přichází o zisky z těchto uživatelů, kteří konzumují jeho obsah, ale neplatí za něj. Je však velice ošemetné jít po tomto sdílení hesel, protože uživatelé se mohou naštvat a na platformu nadobro zanevřít.
Bude jistě zajímavé sledovat, jak se Netflixu povede uhrát tuto celou řadu změn, kdy na globálním trhu musí řešit kde má kolik stát předplatné, jak odfiltrovat “černé pasažéry”, ale přitom je nenaštvat a naopak z nich udělat platící členy, jak se vyrovnat s konkurencí (například HBO Max hlásí za loňský rok jako jediná streamovací platforma značné nárůsty uživatelů) atd.