Skandál Volkswagenu dopadá i na mladoboleslavskou Škodovku

Krize Volkswagenu se dotýká i Škodovky v Mladé Boleslavi. Podvody s emisemi se týkají asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Tuto informaci nejdříve uveřejnila agentura Reuters a později ji potvrdil i mluvčí společnosti Jozef Baláž. Podle něj by se měla dostat všechna auta, kterých se to týká, do servisů, kde se provede technická úprava. Koncern Volkswagen již minulý týden přiznal, že software, který manipuluje s měřením emisí, byl nainstalován asi do 11 milionů aut.

Motory se zařízením upravující emise se nacházejí i v přibližně 1,2 milionu Škodovek. Všechny vozy bude nutné svolat do autorizovaných servisů a upravit.

Motory se zařízením upravující emise se nacházejí i v přibližně 1,2 milionu Škodovek. Všechny vozy bude nutné svolat do autorizovaných servisů a upravit.

Podle mluvčího se v tomto případě jedná o vozy s motorem řady EA 189. Tato vozidla jsou jinak v pořádku a není nebezpečné s nimi jezdit. Automobilka je však má v plánu svolat a nechat v autorizovaných servisech upravit. Veškeré náklady na tuto operaci si na svá bedra vezme společnost Volkswagen. Současně vyráběné vozy Škoda, které mají naftové motory, splňují emisní normu Euro 6 i další zákonné předpisy a požadavky v oblasti ochrany životního prostředí.

Skandál s emisemi se provalil v pátek 18. září, kdy byla německá automobilka obviněna z falšování testů Agenturou pro ochranu životního prostředí, která působí v Americe. Jen v USA hrozí společnosti pokuta až 18 miliard dolarů. Skandál začal navíc minulý týden nabývat na intenzitě a koncern je vyšetřován i některými evropskými zeměmi. Na firmu je již také podána řada hromadných žalob.

V České republice uvedlo Ministerstvo dopravy, že je připraveno svolat ke kontrole majitele aut Volkswagenu včetně vozidel Škoda, která mají motor TDI s možností obcházet měření emisí. Motory s nezákonným softwarem se do různých modelů instalovaly nejvíce v letech 2009 až 2013. U nás se prodalo přes 150 000 dieselových vozů Škoda a VW.

Škoda již v Evropě koncernové motory TDI nepoužívá, tudíž už u žádných nových vozů nehrozí riziko obcházení emisí. Ve starších modelech Fabia, Octavia, Rapid či Roomster však tyto motory být mohou.

Velké změny ve vedení koncernu Volkswagen i Škoda Auto

Kvůli velkému skandálu, který se stále prohlubuje, odstoupil minulý týden generální ředitel společnosti Volkswagen Martin Winterkorn. Na jeho místo usedl Matthias Müller, který byl doposud v čele divize Porche. Winterkorn bude čelit vyšetřování a může být obviněn z podvodu při prodeji vozů, které falšovaly údaje o emisích. Volskwagen je teď ve velmi svízelné situaci. Nebude jednoduché získat zpět dobrou pověst a obnovit důvěru zákazníků.

Změny, které se ve Volkswagenu chystají po emisním skandálu, budou mít důsledky i pro českou součást Škoda Auto. Její dosavadní šéf Winfried Vahland povede od listopadu činnosti koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku a v čele mladoboleslavské Škodovky bude Berngard Maier, který působil jako šéf odbytu značky Porsche.

mm

Autor: Martina Mádlová

Ráda píši a informuji o dění ve světě forexu, financí a investování. Baví mě neustále se vzdělávat a proto jsem se vrhla i do tohoto dynamického oboru. Je mi 31 let a letos jsem dokončila dálkové studium na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Mojí prioritou je pečlivost, flexibilita, férové jednání a rychlá reakce na dění ve světě financí. Vždy se ráda přiučím něco nového, nastuduji kus nové informace a předám dál naším čtenářům.
Štítky , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *