DomůZprávyHamé proniklo do Číny, další na řadě je Rusko a Slovensko

Hamé proniklo do Číny, další na řadě je Rusko a Slovensko

Publikováno

V českých obchodech začíná mít Hamé své koutky pouze se zbožím jejich značky. Nyní se chce zaměřit na zahraniční trhy, které tvoří polovinu tržeb. Chce investovat do závodů v Rusku, Rumunsku a na Slovensku.

Další růst společnosti Hamé závisí hlavně na expanzi do zahraničí.
Další růst společnosti Hamé závisí hlavně na expanzi do zahraničí.

Potravinářská společnost Hamé se letos úspěšně probojovala na čínský trh, kde začala prodávat přes e-shop Alibaba. Nyní se chystá investovat do svých závodů na Slovensku a v Rusku. V České republice jsou pro výrobce prvořadé tzv. koutky v obchodech, kde je k dispozici zboží od této značky.

Minulý rok se tržby Hamé vůbec poprvé dostaly přes šest miliard korun, což je o osm procent lepší výsledek než v roce 2014. Do výsledku se promítla zejména zvyšující se oblíbenost hotových jídel, pomazánek, zeleniny nebo dětské výživy, ve které má Hamé v České republice nejvyšší podíl na trhu.

Generální ředitel skupiny Hamé Martin Štrupl prohlásil, že společnost chce navyšovat tržby, ale není jisté, zda to bude více v Česku nebo spíš na zahraničním trhu. Už dnes tvoří polovinu obratu prodej do zahraničí. V současnosti funguje sedm výrobních závodů v Česku a tři v zahraničí (Rumunsko, Rusko a Slovensko) a právě do nich má v příštím roce zamířit nejvíc peněz. Investovat by se mělo do rozvoje, modernizace závodů a navyšování kapacity okolo 200 milionů korun. Přes osm milionů korun poputuje do navýšení kapacity v továrně ve slovenském Prešově a dalších 40 milionů bude investováno do výrobny a zastoupení v Rusku. Ten je pro firmu třetí nejvýznamnější po českém a slovenském.

Do Číny poputuje možná i maso

Z Česka putují do Číny desítky tun potravin, které se podařilo dostat do čínských e-shopů. Džemy, kečupy a hlavně dětská výživa. Všechno toto zboží mohou zákazníci nakupovat na portálech, které spadají pod skupinu Alibaba. Jestliže se podaří České republice získat certifikát na dovoz masa, začne Hamé prodávat i výrobky z něj. Ředitel Hamé vysvětlil, že sice mohou jít do Číny s masem z Ruska, ale tamní obyvatelé by chtěli spíše české maso. Společnost má plno výrobků, a to i prémiových, o které je velký zájem, ale zatím je není možné z Česka dovážet.

Z celkových tržeb tvoří Čína zatím jedno procento. Podle Štrupla však má tento trh mnohem vyšší potenciál. Velká příležitost čeká i v Rumunsku, kde se také daří dětské výživě. Podle Štrupla je v Čechách již velmi dobrá informovanost v oblasti stravování dětí, ale v Rumunsku na takové úrovni není a společnost by tamější matky mohla správnému stravování naučit.

Fungování společnosti Hamé na Východě v poslední době brzdí situace na Ukrajině. V minulém roce padly dokonce i návrhy na to, že své výrobky společnost z tamního trhu stáhne. Od začátku letošního roku se však začalo opět dařit. K tomu dopomohl i fakt, že někteří konkurenti Ukrajinu opustili. Společnost chce tento trh i nadále udržet. Ještě v roce 2013 byla Ukrajina pro Hamé šestým nejdůležitějším trhem a utržila přes 100 milionů korun ročně. V loňském roce již byla z hlediska prodaného zboží až na devátém místě.

České obchody a koutky se zbožím

V Česku se zvyšuje počet obchodů, kde jsou umístěné koutky se zbožím značky Hamé. Tzv. Hamé pointů jsou nyní desítky a do tří let by se jejich počet měl znásobit. V koutcích jsou umístěné např. paštiky, pomazánky či konzervy. Štrupl prohlásil, že firma už má vytipované prodejny středního formátu.

Společnost Hamé koupila v březnu norská skupina Orkla, která vlastní i českou Vitanu či rakouský Felix. Hamé vyrábí potraviny pod značkami Májka, Znojmia, Hamánek či Otma a prodává je ve všech obchodních tuzemských řetězcích. Dále se vyrábí i pro privátní značky řetězců, které ale tvoří jen malý objem. Společnost se v současné době snaží zaměřovat na více maržové věci. Celkově tak objem privátních značek nepřesahuje 15 procent právě z toho důvodů, že jsou to produkty s menší marží. Letos toto číslo ještě možná poklesne. I podle generálního ředitele jsou pro Hamé zajímavější prémiové privátní značky, které se dají dělat sofistikovaně s dobrou marží.

Nejnovější zprávy

Netflix jde po sdílených heslech a zároveň snižuje ceny. Ceny akcií přesto padají.

Oblíbená streamovací platforma Netflix opět šokuje své uživatele. Poté, co před několika měsíci v USA a na západních trzích zvyšovala ceny za předplatné až...

Nvidia poodkryla další ziskovou vertikálu navázanou na umělou inteligenci, akcie reagují téměř dvojciferným růstem

Horečka okolo umělé inteligence zažehnutá nedávným vypuštěním Chat GPT od OpenAI mezi širokou veřejnost způsobila doslova hon po titulech, které s touto technologií mají...

19 z 20 lidí nenachází v Apple TV + hodnotu úměrnou ceně služby

Apple má problém. Jeho streamovací službu Apple TV+ má již několikátý rok po sobě pouze cca 22% majitelů iPhonů a procento ne a ne...
Martina Mádlová
Martina Mádlováhttps://www.investomanie.cz/author/martina/
Ráda píši a informuji o dění ve světě forexu, financí a investování. Baví mě neustále se vzdělávat a proto jsem se vrhla i do tohoto dynamického oboru. Je mi 31 let a letos jsem dokončila dálkové studium na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Mojí prioritou je pečlivost, flexibilita, férové jednání a rychlá reakce na dění ve světě financí. Vždy se ráda přiučím něco nového, nastuduji kus nové informace a předám dál naším čtenářům.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Testy společností